Димас » 30.09.2014, 15:21
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про міліцію
21-1) зупиняти транспортні засоби лише в разі: порушення
правил дорожнього руху водіями; відсутності номерного знака на
транспортному засобі або наявності номерного знака, який не
відповідає встановленим вимогам, закріплений у не встановленому
для цього місці, закритий іншими предметами чи забруднений, що не
дозволяє чітко визначити символи номерного знака з відстані
двадцяти метрів; наявності ознак, що свідчать про технічну
несправність транспортного засобу; наявності даних, що свідчать
про причетність транспортного засобу, його водія, пасажирів або
вантажу до вчинення дорожньо-транспортної пригоди, кримінального
чи адміністративного правопорушення; перебування транспортного
засобу в розшуку; наявності даних про використання транспортного
засобу з протиправною метою; необхідності опитування водія чи
пасажирів про обставини вчинення дорожньо-транспортної пригоди,
кримінального чи адміністративного правопорушення, свідками якого
вони є або могли бути; необхідності залучення водія транспортного
засобу для надання допомоги іншим учасникам дорожнього руху або
працівникам міліції чи як свідка при оформленні протоколів про
адміністративні правопорушення чи матеріалів дорожньо-транспортних
пригод; проведення цільових заходів (операції, відпрацювання,
оперативні плани) для перевірки документів на право користування і
керування транспортним засобом, документів на транспортний засіб;
виконання рішень про обмеження чи заборону руху, прийнятих
уповноваженими на це державними органами; якщо спосіб закріплення
вантажу на транспортному засобі створює небезпеку для інших
учасників дорожнього руху; порушення визначеного порядку
встановлення і використання на транспортному засобі спеціальних
світлових або звукових сигнальних пристроїв. Працівник підрозділу
міліції повинен повідомити водія про причину зупинення
транспортного засобу, суть вчиненого правопорушення;
{ Частину першу статті 11 доповнено пунктом 21-1 згідно із Законом
N 3565-VI ( 3565-17 ) від 05.07.2011; із змінами, внесеними згідно
із Законом N 4652-VI ( 4652-17 ) від 13.04.2012 }
В случае остановки транспортного средства, согласно положениям пункта 21 статьи 11 Закона Украины "О милиции", при документировании нарушений Правил дорожного движения или оформлении материалов ДТП работники ГАИ имеют право проверять у водителей транспортных средств следующие документы:
1) Удостоверение водителя соответствующей категории.
2) Регистрационный документ на транспортное средство.
3) Наличие полиса обязательного страхования гражданско-правовой ответственности владельцев наземных транспортных средств (страхового сертификата "Зеленая карта").
З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про обов'язкове страхування цивільно-правової
відповідальності власників наземних
транспортних засобів
21.2. Контроль за наявністю договорів обов'язкового
страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних
транспортних засобів здійснюється:
Відповідними підрозділами МВС України при складанні
протоколів щодо порушень правил дорожнього руху ( 1306-2001-п ) та
оформленні матеріалів дорожньо-транспортних пригод; { Абзац другий
пункту 21.2 статті 21 із змінами, внесеними згідно із Законом
N 3565-VI ( 3565-17 ) від 05.07.2011 } органами Державної прикордонної служби України під час перетинання транспортними засобами державного кордону України.
КОНСТИТУЦІЯ УКРАЇНИ
Статья 57. Каждому гарантируется право знать свои права и обязанности.
Законы и иные нормативно — правовые акты, определяющие права и обязанности граждан, должны быть доведены до сведения населения в порядке, установленном законом.
Законы и иные нормативно-правовые акты, определяющие права и обязанности граждан, которые не доведены до сведения населения в порядке, установленном законом, являются недействительными.
Стаття 62. Особа вважається невинуватою у вчиненні злочину і не може бути піддана кримінальному покаранню, доки її вину не буде доведено в законному порядку і встановлено обвинувальним вироком суду.
Ніхто не зобов'язаний доводити свою невинуватість у вчиненні злочину.
Обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, а також на припущеннях. Усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
{Офіційне тлумачення положення частини третьої статті 62, відповідно до якого обвинувачення не може ґрунтуватися на доказах, одержаних незаконним шляхом, див. вРішенні Конституційного Суду № 12-рп/2011 від 20.10.2011}
У разі скасування вироку суду як неправосудного держава відшкодовує матеріальну і моральну шкоду, завдану безпідставним засудженням.
Кодекс України про адміністративні правопорушення
Стаття 251. Докази
Доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису чи засобів фото- і кінозйомки, відеозапису, які використовуються при нагляді за виконанням правил, норм і стандартів, що стосуються забезпечення безпеки дорожнього руху, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
(Із змінами і доповненнями, внесеними згідно з указами Президії
Верховної Ради Української РСР від 29.07.91 р. N 1369-XII,
від 15.11.91 р. N 1818-XII;
Законом України від 24.09.2008 р. N 586-VI)
Следуй своей дорогой, и пусть люди говорят что угодно.